Dešimtosios „Pievelės“ šnabždėjo klasika

Dešimtieji „Pievelių šnabždesiai“ jau praeityje. Rugsėjo 9 -10 dienomis rudenėjančia saule alsuojančios Rumšiškės vėl suklego andragogų balsais. Jau tapo klasika, kad pirmąją renginio dieną virš Tabariškių namo – Rumšiškių muziejaus dvaro akademijos mokymams nuomojamo pastato suplazda Lietuvos suaugusiųjų švietimo asociacijos vėliava, kuri tradiciškai traukia muziejaus lankytojų dėmesį.

Klasika yra ir renginio pradžioje skambantis „Pievelių“ andragogų himnas ir po jo prasidedantis dalijimasis ir mokymasis. Ko išmokome? Ką sužinojome?
Pakvietę vienas kitą į „pasimatymą“ apmąstėme savo santykį su kai kuriais gyvenimo aspektais ir apie kolegas sužinojome naujų dalykų, pavyzdžiui, kokias skaitome knygas, koks santykis su grybais, kokios mūsų svajonės, kurių vis dar nedrįstame įgyvendinti, kas mus labiausiai džiugina mūsų miestuose ir t.t. Antrąją dieną susipažinimo pratimų „lagaminą“ papildėme dar vienu metodu „Sociograma pagal kilmės vietą“.

Didžiąją pirmosios dienos dalį užėmė dalijimasis informacija, nuomonėmis ir patirtimi apie bendrųjų kompetencijų ugdymą. Pradėję nuo inovatyvaus požiūrio į bendrųjų kompetencijų suaugusiems vystymą, vėliau konkrečiai analizavome mokėjimo mokytis kompetenciją, atlikome savianalizę, įsivertindami šios kompetencijos sudedamąsias dalis. Kaip talentą, gebėjimus ir gyvenimo būdą paversti verslu – toks buvo pokalbio apie verslumo kompetenciją leitmotyvas. Bendrųjų kompetencijų temą baigėme aptardami pagarbos, kaip didelės dovanos sau ir kitiems, temą.

Darbo dieną baigėme klasikine andragogų veikla – dienos refleksija. Jai buvo pasitelktas ugdomosios lyderystės įrankis „Tavo taškai“ (Points of you).
Vakare (tradiciškai) pas Rumšiškių muziejaus dvaro akademijos direktorę Gitą „sirgome“ už Lietuvą, o mūsų krepšininkų pralaimėjimo kartėlį nuplovė naktinė „dūzgių“ muzika: Bachas, Čaikovskis, Vivaldis, Geršvinas… Skambėjo klasikiniai fortepijono, smuiko, vargonų garsai… Nagrinėjome atlikimo manieras, žavėjomės atlikėjų meistriškumu ir svarstėme, kad andragogą galima palyginti su muziku: savo partiją galima atlikti valdiškai arba meistriškai…

Ir rytas užsimiegojusius „šnabždėtojus“ pasitiko klasikos garsais. Rytinė sekmadienio kava klausant Mocarto, kurio muzika, anot specialistų, teigiamai veikia mūsų protinius gebėjimus ir atmintį – kas gali būti geriau?

Gal būt, būtent dėl „Mocarto efekto“ itin aktyvios buvo sekmadieninės diskusijos apie kalbų mokymąsi ir emocijų ugdymą daugiakalbėse šeimose bei pademonstruotų aktyvių pratimų taikymą, jų reflektavimą andragoginiuose mokymuose skirtingoms tikslinėms grupėms.

Klasikinis šūkis „Skrisk, aitvare, skrisk!“, palydintis virš Kauno marių kylantį aitvarą, užbaigė dešimtuosius „Pievelių šnabždesius“, tikėtina, įrašiusius į dalyvių protus ir širdis naują patyrimą, naujus įspūdžius.

Dešimtųjų ‚Pievelių šnabždesių“ akimirkas galima pamatyti: https://www.facebook.com/LietuvosSuaugusiujuSvietimoAsociacija/photos

Sep 18, 2017 | Posted by in Naujienos | Comments Off
Premium Wordpress Themes by UFO Themes